środa, 3 listopada 2010

Kwas azelainowy

Kwas azelainowy dzięki swoim właściwościom antybakteryjnym jest jednym z wymienionych przez lekarzy specyfików mających pomoć w leczeniu trądzików, zarówno zwykłych jak i różowatych.

Kwas ten pomaga odblokować pory skóry i zredukować stan zapalny. Jednakże należy stosować kwas azelainowy przynajmniej przez kilka miesięcy aby zauważyć znaczącą poprawę zmian skórnych.

Efekty uboczne to pieczenie, szczypanie, swędzenie skóry oraz jej suchość, jakkolwiek są one raczej krótkotrwałe.

Ja raczej podziękuję za kwas azelainowy – mnie paliło żywym ogniem i co jak można zauważyć na załączonych obrazkach mojego autorstwa było to dość przerażające…

Rumien nie znikł, krostki i grudki spłaszczyły się łaskawie o jakieś 20 %, suchość skóry musiałam leczyć przez tydzień – i to wszystko po jednym zastosowaniu.


Podrażnienie po zastosowaniu kwasu azelainowego w preparacie Acne-Derm.

W każdym razie znacznie lepszy efekt zanikania krost i grudek oraz zwężania porów zauważyłam po jednej nocy przespanej z twarzą posmarowaną serum migdałowym z Biochemii Urody. Co szczerze i serdecznie polecam wszystkim.

Podając za panią dr n. med. Małgorzata Sokołowska-Wojdyło:

„Obecnie nie ma skutecznego leczenia farmakologicznego zaczerwienienia i napadowego rumienia związanego z trądzikiem różowatym. Zaobserwowano częściową remisję zmian po zaaplikowaniu miejscowo metronidazolu lub / i kwasu azelainowego.”

Polecam przeczytanie tego artykułu, w którym szeroko opisane są metody leczenia rumienia występującego w acne rosacea.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz